دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: هر چیزی را نمی توان خصوصی کرد و یکی از آن امور پول است که نمی توان آن را خصوصی نمود، بلکه باید در دست دولت باشد ولذا مبنای کار ما در زمینه بهره بانکی و بانک های خصوصی اشتباه است و با این کار تولید دچار مشکل می شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی اصفهان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، یکی از مسائل مهم را وظایف اداره امور مالیاتی بیان کرد و اظهار داشت: دستگاه های مختلفی وجود دارد که کار آنها موازی کاری است و با همه نظارت ها و بازرسی ها برخی کار خود را انجام نمی دهند.

وی افزود: با وجود بحران ها ما در همه زمینه ها موفق بوده ایم، اما در عین حال می توانستیم موفق تر نیز باشیم، اگر کم کاری در برخی موارد وجود نمی داشت.

امام جمعه اصفهان با بیان این که یکی از اشتباهات در مسائل اقتصادی ایجاد بانک های خصوصی بود گفت: در برخی کشورها برای به امانت نگه داشتن پول در بانک ها، از مردم هزینه نیز دریافت می کنند، اما در کشور ما به آن سود می دهند.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم اشتغال زیاد شود باید سود و بهره را از سیستم بانکی خود حذف کنیم، اما متاسفانه بانک های خصوصی حتی اختیار را از بانک مرکزی گرفته اند و جالب آن است که در زمان مشکل به این بانک ها کمک نیز می شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تقویت بانک های دولتی در برابر بانک های خصوصی تصریح کرد: هر چیزی را نمی توان خصوصی کرد و یکی از آن امور پول است که نمی توان آن را خصوصی نمود، بلکه باید در دست دولت باشد ولذا مبنای کار ما در زمینه بهره بانکی و بانک های خصوصی اشتباه است و با این کار تولید دچار مشکل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بسترسازی و رفع موانع برای تولید و تولیدکننده را مهم عنوان کرد و ادامه داد: اگر می خواهیم تولید افزایش یابد در وهله اول، زمین رایگان به تولیدکننده بدهیم و سایر مجوزها و تسهیلات و وام ارزان قیمت در اختیار فرد تولیدکننده قرار گیرد و تا ۵ سال بازپرداخت این وام به تاخیر بیافتد تا تولیدکننده توان شروع کار داشته باشد.

در ابتدای این دیدار احمدرضا مُدبر نیا، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان گزارشی از وظایف و اقدامات این دستگاه نظارتی در استان ارائه کرد و اظهار داشت: اداره امور اقتصادی و دارایی استان در جایگاه متفاوتی از اداره مالیاتی استان قرار دارد و پیش از سال ۸۰ این دو مجموعه یکی بود و پس از آن انشعاب یافتند و موضوع اقتصاد و دارایی به عهده اداره امور مالیاتی شد.

وی با بیان این که این دارایی به معنای دارایی های دولت است گفت: این دارایی ها شامل دارایی های منقول و غیرمنقول می شود که متولی آن وزارت اقتصاد است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: بخش دیگر ماموریت اداره امور مالیاتی، نظارت مالی بخش مالی دستگاه هایی است که بودجه آن از منابع دولت است و مسئولیت دیگر این مجموعه نظارت مالی بر دستگاه ها بوده که این نظارت، نظارت پیشینی و در حوزه پرداخت ها است.

مدبر نیا اضافه کرد: بخش دیگر وظایف این مجموعه بحث مولدسازی است که از دی ماه ۱۴۰۱ آیین نامه آن تصویب شد و در مولدسازی پروژه هایی که ۲۰ تا ۳۰ سال معطل مانده با فروش املاک رها شده دولت، این پروژه ها تکمیل می شود.

وی ماموریت دیگر اداره امور مالیاتی را در حوزه تسهیلات اشتغال زایی عنوان کرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مقدار ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تجمیعی با موضوع اشتغال زایی، وام پرداخت کرده ایم.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان خاطر نشان کرد: موضوع بعدی محیط کسب و کار است، که مشکلی که در کشور داشتیم کند بودن روند کسب مجوزها بود، اما زمانی که قانون بهبود محیط کسب و کار تصویب شد سامانه ملی مجوزها ایجاد و الکترونیکی بودن استعلام ها اجباری شد.

مدبر نیا با تاکید بر مسئله سرمایه گذاری و جذب سرمایه تصریح کرد: موضوع مهم دیگر آن است که اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم لازمه آن سرمایه گذاری است و یک راه جایگزین آن سرمایه گذاری خارجی است و این مستلزم آن است که محیط سرمایه گذاری پذیرای این مسئله باشد و دستگاه ها همکاری کنند.

وی افزود: در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون دلار جذب سرمایه از مجموعه های خارجی داشتیم وهدف ما این است که در سال ۱۴۰۳ آن را به ۳۵ میلیون برسانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha